MATERIAŁY EDUKACYJNENE DLA NAUCZYCIELI
Szukasz ciekawych sposobów na poruszanie kwestii klimatu podczas swoich zajęć? Wypróbuj nasze darmowe materiały edukacyjnene!
Szukasz ciekawych sposobów na poruszanie kwestii klimatu podczas swoich zajęć? Wypróbuj nasze darmowe materiały edukacyjnene!
„Klimatyczne wyzwania” to gra karciana, polegająca na układaniu kart w kolejności wskazującej na ich wpływ na klimat – od najmniejszego do największego. Została opracowana przez naukowców zajmujących się naukami o klimacie i pedagogiką. Można ją wykorzystać jako materiał dydaktyczny nawszystkich przedmiotach dotykających tematyki klimatu, kwestii środowiskowych i zrównoważonego rozwoju, od nauk ścisłych i przyrodniczych po nauki społeczne czy godzinę wychowawczą.
Grę można wykorzystać na różne sposoby. Aby ułatwić ci korzystanie z niej, udostępniamy przykładową propozycję scenariusza lekcji oraz różnorodne materiały edukacyjne, przeznaczone dla grup w wieku od 12 lat.
W samej tylko w Szwecji grę rozegrało już ponad 30 000 uczniów i uczennic, a 500 nauczycieli, nauczycielek i osób przygotowujących się do zawodu wzięło udział w szkoleniach o tym, jak można wykorzystać grę w celach edukacyjnych. Gra została dobrze przyjęta zarówno przez nauczycieli, jak i uczniów, ponieważ pozwala w atrakcyjny i emocjonujący sposób poszerzyć wiedzę na temat klimatu, różnych stylów życia i zrównoważonej konsumpcji. Ponadto skłania uczniów i uczennice do refleksji i krytycznego myślenia, inspirując do rozmów o nawykach i odpowiedzialności. Spełnia zatem wiele ważnych celów edukacyjnych!
Jeśli chcesz skontaktować się z nami osobiście, napisz do nas na hello@climatecallgame.com. Chętnie podpowiemy, jak wykorzystać nasze materiały!
Jeśli chcesz otrzymać wsparcie dotyczące polskiej wersji gry, dowiedzieć się, jak można ją zdobyć oraz jak wykorzystywać w polskich realiach, zachęcamy do skontaktowania się z naszą organizacją partnerską w Polsce: Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej: ceo@ceo.org.pl
„Uczniowie uwielbiają grać w gry karciane, a do tego gdy odkrywają nieoczywistości, takie jak to, że róże sprowadzane z Kenii mają mniejszy ślad węglowy niż róże z Holandii, od razu pojawiają się ożywione dyskusje. Ta gra to świetny punkt wyjścia do rozmów o klimacie w kontekście technologii!”
– Camilla Segervall
nauczycielka programowania, techniki i projektowania CAD
szkoła średnia Curt Nicolin Gymnasiet w Finspång, Szwecja