Hoppa till innehåll

MATERIAŁY EDUKACYJNENE DLA NAUCZYCIELI

Szukasz ciekawych sposobów na poruszanie kwestii klimatu podczas swoich zajęć? Wypróbuj nasze darmowe materiały edukacyjnene!

JAK KORZYSTAĆ Z GRY PODCZAS LEKCJI

„Klimatyczne wyzwania” to gra karciana, polegająca na układaniu kart w kolejności wskazującej na ich wpływ na klimat – od najmniejszego do największego. Została opracowana przez naukowców zajmujących się naukami o klimacie i pedagogiką. Można ją wykorzystać jako materiał dydaktyczny nawszystkich przedmiotach dotykających tematyki klimatu, kwestii środowiskowych i zrównoważonego rozwoju, od nauk ścisłych i przyrodniczych po nauki społeczne czy godzinę wychowawczą.

Grę można wykorzystać na różne sposoby. Aby ułatwić ci korzystanie z niej, udostępniamy przykładową propozycję scenariusza lekcji oraz różnorodne materiały edukacyjne, przeznaczone dla grup w wieku od 12 lat.

W samej tylko w Szwecji grę rozegrało już ponad 30 000 uczniów i uczennic, a 500 nauczycieli, nauczycielek i osób przygotowujących się do zawodu wzięło udział w szkoleniach o tym, jak można wykorzystać grę w celach edukacyjnych. Gra została dobrze przyjęta zarówno przez nauczycieli, jak i uczniów, ponieważ pozwala w atrakcyjny i emocjonujący sposób poszerzyć wiedzę na temat klimatu, różnych stylów życia i zrównoważonej konsumpcji. Ponadto skłania uczniów i uczennice do refleksji i krytycznego myślenia, inspirując do rozmów o nawykach i odpowiedzialności. Spełnia zatem wiele ważnych celów edukacyjnych!

POTRZEBUJESZ POMOCY?

Jeśli chcesz skontaktować się z nami osobiście, napisz do nas na hello@climatecallgame.com. Chętnie podpowiemy, jak wykorzystać nasze materiały! 

Jeśli chcesz otrzymać wsparcie dotyczące polskiej wersji gry, dowiedzieć się, jak można ją zdobyć oraz jak wykorzystywać w polskich realiach, zachęcamy do skontaktowania się z naszą organizacją partnerską w Polsce: Fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej: ceo@ceo.org.pl

„Uczniowie uwielbiają grać w gry karciane, a do tego gdy odkrywają nieoczywistości, takie jak to, że róże sprowadzane z Kenii mają mniejszy ślad węglowy niż róże z Holandii, od razu pojawiają się ożywione dyskusje. Ta gra to świetny punkt wyjścia do rozmów o klimacie w kontekście technologii!”

– Camilla Segervall
nauczycielka programowania, techniki i projektowania CAD
szkoła średnia Curt Nicolin Gymnasiet w Finspång, Szwecja

„Dzięki grze poprowadziliśmy w klasie wiele ciekawych dyskusji. Idealnie wpisała się w nasz program przy omawianiu zrównoważonego rozwoju w naukach przyrodniczych”

– Elin Gawell
nauczycielka matematyki oraz starsza wykładowczyni w szkole średniej Gustavsbergs Gymnasium, Szwecja